Verdwaald in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Sanne Dekkers - WaarBenJij.nu Verdwaald in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Sanne Dekkers - WaarBenJij.nu

Verdwaald in Valencia

Door: Sanne Dekkers

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 September 2015 | Spanje, Valencia

Sábado fui a Valencia con una amiga. Se llama Eve. Los otros ya no querían visitor a esta ciudad. Nos levantamos temprano para ir en tren a Valencia. Cuando llegamos, cogimos el autobús hasta la ciudad de las artes y la ciencias. Era muy impresionante verla. También estaba muy orgullosa que sepa el camino desde la estación hasta este lugar tan turístico. Fuimos al Oceanogràfic. Antes, nunca he visto belugas. Son animales muy grandes, como ballenas. Por ello me siento un poco mal ver a esos animales en tanques tan pequeños. La semana pasada vi el documentario “Blackfish”. Se trata de orcas en Seaworld y los ataques a sus entrenadores. Me parece muy interesante documentarios sobre la naturaleza. Porque tengo (casi demasiado) tiempo libre, puedo hacer cosas que no puedo hacer en Holanda. Y esta semana he visto algunos documentarios porque me interesan y porque quiero ampliar mis conocimientos. ¿Que forma de hablar de una chica que tiene 21 años, no? A ver, estábamos en Valencia... A pesar de todo, el Oceanogràfic era muy bonito. Después paseamos un poco por la ciudad. Valencia es una ciudad muy bonita. Creo que es más bonita que Alicante. Pero, Alicante es mi hogar ahora! A las 6 y media paseamos hacia la estación de tren. Olvidé que Valencia tiene dos estaciones de tren. Por eso nos perdimos. Cuando pregunté dónde está la estación, me dijeron que está a unos 5 minutos andando. Cuando lleguemos a la estación, vimos que estaba la estación Nord. La otra estación. Pregunté a un chico español donde está la estación Joaquín Sorolla y me dijo que estaba muy lejos. Dijo que era mejor ir en taxi. Nos entramos un poco pánico. Después pregunté otra vez a una familia española y ellos dijeron que estaba muy cerca de la estación de Nord. Nos indicaron el camino y de verdad era muy cerca! Aquello es bueno que bien acaba.

Afgelopen zaterdag ben ik "eindelijk" naar Valencia gegaan. Samen met Eve, een vriendin. De rest wilde niet meer mee, dus besloten we om toch samen te gaan. Het is zo'n 1,5 uur met de trein vanaf hier. Toen we in Valencia aankwamen, namen we de bus naar La ciudad de las artes y las ciencias. Waarom? Omdat daar het grootste aquarium van Europa is! Eigenlijk is het heel bizar om een hele dag naar dieren in een kooitje te kijken. Zij zijn uit hun natuurlijke omgeving gehaald en in een klein hok gezet, alleen maar om mensen te vermaken. Zelf maak ik me er net zo schuldig aan om dan ook te gaan kijken. Zaterdag zag ik voor het eerst een witte dolfijn (lijkt meer op een walvis, maar dat is weer een andere discussie..). Hele grote dieren, die zo'n 7 meter lang kunnen worden. Ik moet toegeven dat het heel indrukwekkend is om zo'n groot dier voor het eerst te zien. Toch, toen ik langer bleef kijken, zag ik dat het verblijf ontzettend klein was, zodat er bijna geen ruimte was om te zwemmen. Ik ben dus met een dubbel gevoel weer weggegaan. Ik heb nu ook een aantal documentaires gekeken om iets van kennis over dit onderwerp op te doen. Zoals jullie kunnen lezen heb ik echt de meest wilde stage ooit! Afijn, daarna hebben we een beetje in Valencia zelf rondgelopen. Maar, 2 vrouwen in een onbekende stad... we raakten verdwaald. Ik had aan een aantal Spanjaarden de weg naar het station gevraagd en ja hoor uiteindelijk waren we er! Alleen wel bij het verkeerde station! Ik was helemaal vergeten dat Valencia 2 treinstations heeft... Toen ik aan een jongen vroeg waar het station Joaquín Sorolla zei hij me met een geschrokken gezicht dat dat echt heel ver weg was. We konden, volgens hem, beter een taxi pakken. Wij raakten al een beetje in paniek omdat we een trein moesten halen (Je mag hier niet zo maar op een trein springen maar je moet die van een bepaald tijdstip halen.. heel logisch ja..) Na een kwartier lopen en niet veel wijzer vroeg ik het maar opnieuw aan iemand. Zij vertelden mij dat station Nord en station Joaquín Sorolla op een paar honderd meter van elkaar afliggen. Dus we waren er eigenlijk al drie keer voorbij gelopen, we moesten alleen nog het spoor van station Nord over steken. Ik vraag me af of ik de Spaanse logica ooit ga begrijpen.. Ik verwacht namelijk niet dat als er een station "Noord" bestaat, dat je het station "zuid" al ziet liggen... Ach ja vrouwen en richtingsgevoel is ook niet alles. ;)

¡Hasta pronto!

Tags: Valencia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Mijn eerste reis

Werken op een talenschool in Alicante, Spanje

Recente Reisverslagen:

11 December 2015

Thanksgiving

25 November 2015

Hoog bezoek

05 November 2015

ya estamos en noviembre

23 Oktober 2015

trabajando..

14 Oktober 2015

Toeristisch trio
Sanne

Actief sinds 03 Aug. 2015
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 3178

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 15 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: