Thanksgiving - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Sanne Dekkers - WaarBenJij.nu Thanksgiving - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Sanne Dekkers - WaarBenJij.nu

Thanksgiving

Door: Sanne Dekkers

Blijf op de hoogte en volg Sanne

11 December 2015 | Spanje, Alicante

¡Hola!

las semanas pasadas eran muy tranquilas. El último jueves de noviembre celebré el día de acción de gracias con amigas. Había cuatro amigas de Estados Unidos, dos de Holanda y una de Italia. Cada una preparó un plato para hacer una cena maravillosa. Yo preparé appelflappen. Era un poco raro porque, según mi opinión, el hojaldre aquí es muy diferente de lo de Holanda. Una de las chicas compró un pavo muy muy grande y lo preparó perfectamente. Me gustó mucho que por una vez pude celebrar el día de acción de gracias. Las otras preparon patatas, puré de patatas, arroz meloso, verduras fritas, torta de chocolate y pepernoten. Era una experiencia inolvidable. Me gustó mucho la compañía y la comida. El último fin de semana la familia de María vino a visitarle. Tuvimos un puente de cuatro días y por ello vinieron el hermano de ella que tiene once años y su madre. Al principio no me gustó mucho estar con cuatro personas en un piso pequeño pero su familia es muy amable. El domingo estábamos mirando a Google Maps durante una hora y media a enseñar el uno a otro donde vivimos. Me gustó mucho ver como es un pueblo español tan pequeño. ¡Ahora sólo queda una semana hasta que vuelva a Holanda! No puedo creer que vuelvo ya. El tiempo pasa muy rápido pero me alegro muchísimo que puedo irme a Holanda. Voy de 18 de diciembre al 3 de enero. Son unas vacaciones muy largas. ¡Me encanta!

¡Hasta la próxima!

¡Hola!

De afgelopen weken heb ik niet heel veel spannende dingen meegemaakt en daarom heeft het weer even geduurd voordat ik een verslag schrijf. Om die reden maar ook omdat het vrij saai is om op te schrijven wat je de hele week hebt gedaan. De laatste donderdag van november heb ik samen met vriendinnen Thanksgiving gevierd. Toen ik hier in augustus kwam en ik Amerikaanse meisjes ontmoette, zei ik al dat ik een keer Thanksgiving zou willen vieren. Zo gezegd, zo gedaan. We waren met z'n achten: 4 Amerikanen, 3 Nederlanders en 1 Italiaan. Iedereen moest een gerecht maken of iets meenemen om er zo een groot diner van te maken. Kacy, een meisje uit Hawaï, had op de markt een kalkoen gekocht om er een echte Thanksgiving van te maken. Ik had appelflappen gemaakt. Helaas is het bladerdeeg hier nogal apart.. Je zou er iemand mee dood kunnen gooien zeg maar. Dat is gelukkig allemaal goedgekomen aangezien niemand een afspraak bij de tandarts heeft moeten maken. Verder maakte Eve haar mashed potatoes en cheesy potatoes. Ook was er rijst, chocolade taart en er waren ook pepernoten. Marco, de italiaanse jongen, had aangeboden om de wijn en het brood te kopen... nogal teleurstellend aangezien ik al op huisgemaakte tiramisu of een goede pasta had gehoopt. Het was een hele gezellige avond met z'n allen. En onder het motto ¨you're not full until you hate yourself¨, was het toch een echt Amerikaans feest.

Tot volgende week in Nederland!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Mijn eerste reis

Werken op een talenschool in Alicante, Spanje

Recente Reisverslagen:

11 December 2015

Thanksgiving

25 November 2015

Hoog bezoek

05 November 2015

ya estamos en noviembre

23 Oktober 2015

trabajando..

14 Oktober 2015

Toeristisch trio
Sanne

Actief sinds 03 Aug. 2015
Verslag gelezen: 770
Totaal aantal bezoekers 3174

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 15 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: