Hoog bezoek - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Sanne Dekkers - WaarBenJij.nu Hoog bezoek - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Sanne Dekkers - WaarBenJij.nu

Hoog bezoek

Door: Sanne Dekkers

Blijf op de hoogte en volg Sanne

25 November 2015 | Spanje, Alicante

¡Hola!

La semanas pasadas mi novio y mi amiga vinieron a verme en Alicante. Primero, Tom y yo fuimos de viaje por unos días. Fuimos dos días a Segovia y dos días y medio a Toledo. ¡Creo que Segovia es una ciudad super bonita! Me encanta el acuaducto. Creo que es muy impresionante. También el alcázar es fantástico. Parece que es de una película Disney. Me gustó mucho que estaba en una ciudad más pequeña con menos gente. Me encanta la tranquilidad de un pueblo y Segovia es como un pueblo grande. Hace más frío en el centro de España. Es que ya estoy acostumbrada al clima de Alicante y por eso tuve que comprar una bufanda muy rapido para no congelar. Después de dos días nos fuimos a Toledo. Toledo es más turística que Segovia pero muy bonita también. Andamos por la ciudad y vimos muchos lugares bonitos. Me gusta Toledo pero me encanta Segovia. Tom volvió a Holanda después de seis días. Esta vez la despedida era menos triste porque sabía que nos veremos otra vez en cuatro semanas. El jueves llegó Suzanne. Ella es una amiga mía. Antes trabajábamos juntas en el mercado pero hoy en día trabaja en el hospital de Amberes como anestesista. Me gustó mucho la visita de Suzanne. Damos un paseo por la ciudad, fuimos de compras, cocinamos juntas (pues, ella cocinó y yo miré), vimos películas y hablamos muchísimo. Nos llevamos muy bien.Volvió a Holanda ayer. Estoy muy muy contenta que muchas personas quieren visitarme.

¡Hasta la próxima!

¡Hola!

Het is weer even geleden dat ik een blog heb geschreven en dat komt doordat ik bezoek had. Tom was hier 1,5 week geleden voor 6 dagen en we zijn samen naar Segovia en Toledo gegaan. Segovia is een hele mooie stad met een acuaduct en een kasteel. Ik heb ergens gelezen dat het kasteel van Assenpoester zelfs geïnspireerd is op het alcázar van Segovia. Ik kwam er al wel heel snel achter dat het in het centrum van Spanje toch een stuk kouder is dan Alicante. We zijn 2 dagen in Segovia gebleven en dat was ook wel genoeg. Segovia is net een groot dorp; weinig mensen en toeristen. Ideaal! Daarna zijn we doorgereden naar Toledo en die stad is echt het tegenovergestelde van Segovia: super toeristisch. We hebben het heel leuk gehad en maandag zijn we weer naar Alicante gegaan. Tom ging de volgende ochtend al terug naar Nederland. Het afscheid was nu een stuk makkelijker dan de eerste keer, want ik kom half december al naar huis. Ook stond de volgende bezoeker al voor de deur! Donderdag was het eindelijk zo ver... Suzanne kwam mij opzoeken. Na een dramatisch filmmoment van in slow motion naar elkaar toerennen, hebben we gelijk een hoop bijgepraat. Helaas moest ik die week ´s middags werken, maar zij kon zich prima op het strand vermaken. Afgelopen zaterdag was het nog 26 graden..(nu is het wel een stuk kouder: 15 graden) Die avond hebben we samen gekookt. Dat wil zeggen dat zij kookte en ik toekeek. De volgende dag heb ik haar het kasteel laten zien en ´s middags moest ik weer werken. Gelukkig kwam ze me het laatste uur wel gezelschap houden en hebben we weer samen kunnen ´werken´. Het plan was om zaterdag een toeristische tour te houden. Maar omdat Alicante nogal klein is, hebben we vooral kerstinkopen gedaan. Zondagochtend is ze weer terug naar huis gegaan na 3 hele gezellige dagen! Tot in december!

¡Hasta luego!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Mijn eerste reis

Werken op een talenschool in Alicante, Spanje

Recente Reisverslagen:

11 December 2015

Thanksgiving

25 November 2015

Hoog bezoek

05 November 2015

ya estamos en noviembre

23 Oktober 2015

trabajando..

14 Oktober 2015

Toeristisch trio
Sanne

Actief sinds 03 Aug. 2015
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 3184

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 15 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: