La primera semana (+Nederlandse versie) - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Sanne Dekkers - WaarBenJij.nu La primera semana (+Nederlandse versie) - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Sanne Dekkers - WaarBenJij.nu

La primera semana (+Nederlandse versie)

Door: Sanne Dekkers

Blijf op de hoogte en volg Sanne

31 Augustus 2015 | Spanje, Alicante

¡Hola!

Después unas despedidas tristes, me fui a Alicante. La ciudad donde viviré los próximos cinco meses. He estado en Alicante por una semana ya. Vivo 5 minutos andando del puerto, 10 minutos del trabajo y 15 minutos de la playa. No es una vida difícil ;) Todos los días hace sol y las temperaturas suben a los 33 grados. Claro que me entró añoranza, pero intento a ver estos cinco meses como una oportunidad para ser independiente y para mejorar a mi misma. Y estoy contenta que mis amigos, mi familia y mi novio me visitarán durante estos meses. Trabajo en Enforex; una escuela de lengua para extranjeros. yo organizo las cosas administrativas como imprimir, ayudar a los estudiantes y llamar a las familias españolas. Claro que hice cosas divertidas. Ayer fui a Tabarca, una isla cerca de Alicante. También fui a la playa (por supuesto) Fui a cenar con mi compañera de piso (¡que es española!) y sus amigos y visité al castillo de Santa Bárbara para ver una vista fantástica. Esta semana tengo que trabajar sola (sin ayuda del otro practicante). Vamos a ver como estará..

Zo... en nu in het Nederlands. Ik ben hier nu al een ruime week en op wat heimwee na heb ik het prima naar mijn zin hier! Het is hier overdag altijd boven de 30 graden (tot nu toe..) en het strand is op 15 minuten lopen van mijn appartement. Het leven is hier niet heel lastig zoals je kunt begrijpen. Ik zal hier de komende vijf maanden stagelopen op een talenschool genaamd Enforex. IK heb eigenlijk alleen administratieve taken: printen, kopiëren, studenten helpen met vragen, Spaanse families bellen en hen informeren. Vorige week moest ik zo'n 6 uur per dag 'werken'. Maar ik moet zeggen, als je 1,5 uur goed je best doet... dan kan je die andere 4,5 uur naar het plafond kijken. Het is dus wel wat anders dan op de markt staan.. Maar hé.. een van mijn 'taken' vanuit Nederland was me onderdompelen in de Spaanse cultuur, dus ik doe natuurlijk enthousiast mee aan het voor me uitkijken, siestas houden en een beetje lezen of facebooken tijdens werktijd. Vorige week, toen ik om 18.00 klaar was met werken, kon ik met deze temperaturen nog gewoon naar het strand om te zwemmen. Ideaal! Ik heb gelukkig al wel wat mensen ontmoet met wie ik leuke dingen kan doen. Gisteren zijn we naar een eilandje geweest, op een uur varen van Alicante. Toen ik eindelijk weer vaste grond onder m'n voeten had, was het ook heel leuk! Heel de dag zwemmen en rondhangen.. Ik klaag niet. Daarnaast ben ik uit eten geweest met m'n Spaanse huisgenoot, veel naar het strand geweest, nog meer uit eten, en een beetje de stad verkend. Goed vol te houden. Vooral omdat ik weet dat vrienden, familie en Tom mij op komen zoeken! Oké, ik houd nu op met schrijven, anders lijkt het net of ik meer in het Nederlands heb te vertellen dan in het Spaans! Tot volgende week.

¡Nos vemos!

  • 03 September 2015 - 11:15

    Irene Canals:

    Hola Sanne,

    ¿Cómo estás? ¿Qué tal todo por Alicante? Espero que todo te vaya muy bien y que te sientas cómoda en España y en Enforex. Qué bien vivir tan cerca de la playa, verdad? ¿Aún hace tanto calor? En Holanda el tiempo es bastante gris aunque hemos tenido unos días de mucho sol y calor.
    No conozco la isla de Tabarca. ¿Es grande? ¿Te gusto? Cuelga algunas fotos por favor, tengo ganas de verla y de verte a ti también.

    Espero que lo pases muy bien y hasta pronto!

    Irene


  • 08 September 2015 - 16:11

    Sanne Dekkers:

    Hola!

    Estoy bien, gracias. Espero que todo vaya bien en Holanda y en Zuyd también.
    Tabarca no es grande. Hay muchos turistas, pero es especial porque en esta isla viven españoles. La parte donde la gente vive es bonita, pero la playa no.
    He colgado otra historia y algunas fotos. Pero a mí me gusta tomar fotos, y por eso no estoy en mis propias fotos.
    Espero que la semana próxima tengo algunas!

    Hasta pronto!

    Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Mijn eerste reis

Werken op een talenschool in Alicante, Spanje

Recente Reisverslagen:

11 December 2015

Thanksgiving

25 November 2015

Hoog bezoek

05 November 2015

ya estamos en noviembre

23 Oktober 2015

trabajando..

14 Oktober 2015

Toeristisch trio
Sanne

Actief sinds 03 Aug. 2015
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 3205

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 15 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: