Zon en regen - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Sanne Dekkers - WaarBenJij.nu Zon en regen - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Sanne Dekkers - WaarBenJij.nu

Zon en regen

Door: Sanne Dekkers

Blijf op de hoogte en volg Sanne

08 September 2015 | Spanje, Alicante

La semana pasada era muy tranquila. la primera parte de la semana hacía mucho sol y por ello me fui a la playa con otros estudiantes cada día. Pero ahora, ya está lloviendo desde domingo. Es una lástima porque iría a Valencia este domingo pero al final no fuimos por toda la lluvia. Entonces, este tiempo es una razón buena para estar en mi piso y ver películas, aprender a cocinar y leer libros españoles. Ayer, acabé de leer el 'Niño con el pijama de rayas'. ¡Qué buen libro es! ¡Increíble! Me gustaba mucho leer mi primer libro en español. También ví la película, para que pueda encontrar si he entendido todo que estaba en el libro. Pero, a mí, me gusta más el libro que la película. Ya he comprado otro libro en español. Pero no sé si voy a gustarlo tanto como "el niño con el pijama de rayas". También cociné mi primer plato español: huevos a la flamenca. en resumidas cuentas: demasiado sal, incomible. Mi compañera de piso, Laura, me aprendió como hacer este plato. Cuando aprobé el suyo, supo ricísimo.. Ahora vivo con 2 compañeras de piso, Laura y María. Ambas son de España y son muy amables también. ¡Qué suerte! El miércoles tuve un momento que echaba mucho de menos a Holanda. Estaba llorando y todo. Y dentro de unos minutos, Laura abrió una botella de vino tinto, encendió unas candelas, cocinó una comida para nosotras y habló conmigo sobre todas las cosas. Desde este momento, me siento mucho mejor. Lo agradecí muchísimo. También dí unos paseos para tomar fotos con mi cámara, una aficón mía. Sí, me gusta mucho estar aquí.. tengo mucho tiempo para mi mismo y puedo hacer todo lo que quiero. Que es, sobre todo, relajarme..

¡Hasta la semana próxima!


¡Hola!

Laten we beginnen. Terwijl ik dit schrijf is het ontzettend aan het regenen, hagelen en onweren. Bovendien staan alle straten blank dus Alicante is op dit moment een groot openbaar zwembad. Aan het begin van afgelopen week was het nog 30 graden en ging ik elke dag na het 'werk' naar het strand met andere studenten. Helaas regent het nu al sinds zondag, maar dat is ook gelijk een goed excuus om binnen te blijven en series te kijken met een stuk chocolade voor mijn neus. Ik zou eigenlijk naar Valencia gaan, maar dat ging dus niet door vanwege het weer. Maar goed, ik probeer niemand wijs te maken dat het hier vervelend is. Ik kan hier doen wat ik wil en wanneer ik het wil. (Wie houd ik eigenlijk voor de gek, degenen die mij goed kennen weten dat ik dat in Nederland ook doe ;) ) Het is gewoon een vakantie van vijf maanden! Ik heb gelukkig al wel vriendinnen hier. Waarvan er al 2 die minstens tot december blijven! We zijn al plannen aan het maken om andere steden te bezoeken omdat Alicante vrij klein en niet echt cultureel is. Verder heb ik deze week voor het eerst geprobeerd om Spaans te koken. Ik zeg 'geprobeerd' omdat het niet te eten was. De zee is zelfs minder zout. Maar goed, ik blijf proberen! Ik woon trouwens samen met 2 andere meisjes. Allebei Spaans en super aardig. Ik hoop dus dat mijn Spaans flink is verbeterd wanneer ik straks weer naar Nederland kom. Oké, ik stop nu met mijn gezwets en ga snel m'n bikini aandoen om van dit gratis zwemfeestje te genieten.

¡Hasta luego!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Mijn eerste reis

Werken op een talenschool in Alicante, Spanje

Recente Reisverslagen:

11 December 2015

Thanksgiving

25 November 2015

Hoog bezoek

05 November 2015

ya estamos en noviembre

23 Oktober 2015

trabajando..

14 Oktober 2015

Toeristisch trio
Sanne

Actief sinds 03 Aug. 2015
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 3195

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 15 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: