Road trip Andalucía - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Sanne Dekkers - WaarBenJij.nu Road trip Andalucía - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Sanne Dekkers - WaarBenJij.nu

Road trip Andalucía

Blijf op de hoogte en volg Sanne

30 September 2015 | Spanje, Sevilla

El viernes pasado llegó Tom a Alicante. Claro que estuve muy contenta. Pero porque Alicante es poco cultural, decidimos viajar por Andalucía. El sábado salimos en coche a Sevilla. A las siete y media de la mañana. Era un viaje de seis horas pero el tiempo pasó muy rápido. Cuando llegamos a Sevilla, primero fuimos a la plaza de España. Es muy turística pero muy bonita también. Después paseábamos un poco por la ciudad y encontramos el festival de las naciones. Había muchos puestos de ´diferentes países´ que vendían la comida típica de este país. Comimos platos de México, Puerto Rico, Venezuela e Italia. Sí... comimos muchísimo. El día siguiente fuimos a los lugares turísticos de Sevilla. Paseábamos mucho y vimos mucho también. Creo que es una de las ciudades más bonitas que he visto en mi vida. También fuimos a la plaza de toros de Sevilla. Sólo visitamos el museo, no la corrida.. claro. Me gustaría ir al este museo para aprender más de este tradición. Pero me da mucho asco el dolor y el muerte del toro. la guía dijo cosas como ´el toro no sufre, muere muy rápido y estámos muy contentos que hoy en día los caballos ya no mueren durante una corrida´ Estaba muy sorprendida.. he visto documentales y he oído historias de señora Canals y señor Verbeeck que eran muy diferentes. ¡Qué raro! Creo que la guía querría vender billetes y crear publicidad para la corrida de esa noche. Pero yo, nunca quiero ir a una corrida de toros.. Después de visitar los lugares turísticos, fuimos a Triana y comimos cazón en adobo. Laura, la jefa de Enforex, me dijo que este plato es muy rico y que tengo que probarlo.
El lunes salimos de Sevilla y fuimos a Granada. Vivía en Granada hace tres años y por eso estaba muy entusiasta por visitarla otra vez. Claro que fuimos de tapas y visitamos el Albaicín. Es un barrio árabe muy bonita. Guié Tom por la ciudad. El martes subimos la calle hacia la Alhambra pero seguimos subiendo hasta que llegáramos a un mirador con una vista muy bonita sobre toda la ciudad. No teníamos entradas para la Alhambra, pero pudimos verla y todo el resto de Granada. ¡Por la tarde encontramos con Juanita! Fuimos a beber algo con ella y hablábamos por un rato. Estaba muy agradable. A las cinco de la tarde volvimos a Alicante. Un viaje de cuatro horas en coche. Me siento muy feliz que podía viajar unos días y que he visto ciudades tan bonitas.

¡Hasta la próxima!


Hallo!

Vorige week lag ik de hele week alleen maar op het strand en daarnaast alleen maar sangría gedronken, dus vandaar dat ik het niet de moeite vond om daar een hele blog over te schrijven. Leuk feitje: Toen vorige week de herfst begon, was het hier 34 graden! Vandaag is het hier 25 graden en je komt nu al mensen tegen die fleece vesten dragen..
Vrijdag is Tom hier aangekomen! Ik ben hier al bijna 1,5 maand, dus het is heel leuk om iemand op bezoek te hebben! We hadden van te voren al gepland om naar Andalucía te rijden. Zaterdag zijn we al vroeg naar Sevilla vetrokken. Van Alicante naar Sevilla is het zes uur rijden. Maar aangezien ik tegenwoordig ontzettend goed voor me uit starend op een stoeltje kan zitten, was ik er al voordat ik er erg in had. Zaterdag hebben we een beetje rondgelopen. Na het plaza de España gezien te hebben, kwamen we per toeval la Festival de las naciones tegen. Een soort markt met aan het einde allerlei kraampjes van verschillende landen. Daar kon je typische gerechten van een bepaald land proberen.Je begrijpt wel dat we zaterdag niet veel meer van Sevilla hebben gezien. Zondag hebben we de hele toeristische route door de stad afgelegd. Rond 17.00 hadden we besloten dat het toch wel heel warm was en dat we naar een parkje zouden gaan. Onderweg kwamen we een bord tegen met de temperatuur: 39 graden..(in de volle zon en geen wind, maar toch). We zijn ook nog naar het museum van het stierenvechten geweest. Natuurlijk ben ik hier tegen, maar ik wil er wel meer over weten aangezien het een Spaanse traditie is. Ik zou ook nooit naar een gevecht gaan. We kregen de arena te zien en de gids vertelde ons van alles. Ik vond het toch wel raar toen ze begon te vertellen over ´dat de stier niet lijdt, dat het een snelle en makkelijke dood is, en dat Sevilla zo trots is op het feit dat er tegenwoordig geen paarden meer sterven tijdens de gevechten´... ja ja.. Ik heb hier net op stage met Laura, mijn baas, een gesprek over gehad en zij zei me dat ik een keer met haar man moet gaan praten. Hij is zelf torero geweest en wilde wel uitleggen waarom de traditie moet blijven. Ik ben er tegen, maar ik zal mijn mening natuurlijk voor me houden, aangezien Nederlanders het ook niet kunnen hebben als anderen zich met onze altijd populaire zwarte pieten discussie bemoeien. Maar goed, Sevilla is echt een van de mooiste steden die ik ooit heb gezien! Zo veel cultuur!
Maandag zijn we naar Granada vertrokken en dat was maar 2,5 uur rijden. Het was heel leuk om de stad na 3 jaar weer te zien en het was natuurlijk nog even mooi. Aangezien je in Granada gratis tapas krijgt, hebben we maandag ook niet veel meer van Granada gezien dan alleen de barretjes. Gisteren hebben we, om toch een beetje in beweging te blijven, een deel van een berg beklommen om een heel mooi uitzicht over Granada te krijgen. Daarna hebben we ook gewandeld door het Albaicín; een Arabische wijk. Voordat we vertrokken zijn we nog iets gaan drinken met Juanita, een klasgenootje die stage loopt in Granada. Dat is altijd leuk natuurlijk! Gisteren zijn we ´s avonds laat weer aangekomen in Alicante. We hebben ontzettend veel gezien in zo´n korte tijd en ik ben heel blij dat ik de kans heb gekregen om te reizen tijdens mijn 5 maanden lange vakantie.

¡Hasta luego!

Tags: Sevilla, Granada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Mijn eerste reis

Werken op een talenschool in Alicante, Spanje

Recente Reisverslagen:

11 December 2015

Thanksgiving

25 November 2015

Hoog bezoek

05 November 2015

ya estamos en noviembre

23 Oktober 2015

trabajando..

14 Oktober 2015

Toeristisch trio
Sanne

Actief sinds 03 Aug. 2015
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 3206

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 15 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: